El
24 d’octubre, l’IES Politècnic de Castelló de la Plana ha
celebrat el Dia de la Biblioteca. A les parets del rebedor de l’IES
i als espais contigus a la biblioteca del centre, s’ha organitzat
una exposició de fulles seques, en les quals s’han escrit cites
relacionades amb els llibres i la lectura. L’alumnat va recórrer
els principals parcs de la ciutat, per tal de trobar la millor fulla
per transmetre el seu missatge. Després les van dur a classe i una
part de l’alumnat va definir de manera personal que els suggeria la
lectura, els llibres o la biblioteca com a espai vertebrador del
saber. Algunes d’aquestes cites són Els llibres ensenyen al
cor, Si quieres dejar a tu imaginación volar, muchos libros tendrás
que devorar. Una altra part es va interessar per cites de
persones cèlebres i els han donat protagonisme a les seues fulles.
Per exemple: Un vell que mor és com una biblioteca que crema
(Sedar Senghor). Les paraules han adoptat els colors, les
grandàries més diverses i s’han adaptat a la fesomia i contorn de
les fulles. Enllestides les fulles, l’alumnat i també part del
professorat han enganxat la seua fulla al lloc que han considerat més
adequat. El resultat el podem observar des del dilluns 24: el rebedor
ha quedat convertit en un bosc de lletres que ha encuriosit tot
aquell que ha anat al centre aquesta setmana.
Tota la comunitat
educativa s’ha implicat de manera activa en l’activitat. Anotem
que a més de l’escriptura individual en la fulla seca, s’han
organitzat altres activitats relacionades amb l’exposició: quina
era la millor fulla, quina era la paraula que més es repetia, quina
tenia el disseny més original, etc. L’activitat s’emmarca en el
disseny elaborat pel pla lector, que l’IES enceta aquest curs. A
banda del foment de la lectura, es pretén acostar els llibres a
l’alumnat per tal que valoren i gaudisquen llegint i fent
activitats relacionades amb l’hàbit lector. L’exposició s’ha
acompanyat d’una mostra de llibres del fons de la biblioteca que ha
volgut mostrar la diversitat de matèries i temàtiques que recull.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada