dijous, 17 de novembre de 2011


El 24 d’octubre, l’IES Politècnic de Castelló de la Plana ha celebrat el Dia de la Biblioteca. A les parets del rebedor de l’IES i als espais contigus a la biblioteca del centre, s’ha organitzat una exposició de fulles seques, en les quals s’han escrit cites relacionades amb els llibres i la lectura. L’alumnat va recórrer els principals parcs de la ciutat, per tal de trobar la millor fulla per transmetre el seu missatge. Després les van dur a classe i una part de l’alumnat va definir de manera personal que els suggeria la lectura, els llibres o la biblioteca com a espai vertebrador del saber. Algunes d’aquestes cites són Els llibres ensenyen al cor, Si quieres dejar a tu imaginación volar, muchos libros tendrás que devorar. Una altra part es va interessar per cites de persones cèlebres i els han donat protagonisme a les seues fulles. Per exemple: Un vell que mor és com una biblioteca que crema (Sedar Senghor). Les paraules han adoptat els colors, les grandàries més diverses i s’han adaptat a la fesomia i contorn de les fulles. Enllestides les fulles, l’alumnat i també part del professorat han enganxat la seua fulla al lloc que han considerat més adequat. El resultat el podem observar des del dilluns 24: el rebedor ha quedat convertit en un bosc de lletres que ha encuriosit tot aquell que ha anat al centre aquesta setmana.

Tota la comunitat educativa s’ha implicat de manera activa en l’activitat. Anotem que a més de l’escriptura individual en la fulla seca, s’han organitzat altres activitats relacionades amb l’exposició: quina era la millor fulla, quina era la paraula que més es repetia, quina tenia el disseny més original, etc. L’activitat s’emmarca en el disseny elaborat pel pla lector, que l’IES enceta aquest curs. A banda del foment de la lectura, es pretén acostar els llibres a l’alumnat per tal que valoren i gaudisquen llegint i fent activitats relacionades amb l’hàbit lector. L’exposició s’ha acompanyat d’una mostra de llibres del fons de la biblioteca que ha volgut mostrar la diversitat de matèries i temàtiques que recull.