dimecres, 3 d’octubre de 2007

Alumnes en el Model de Parlament Europeu




Ja s'ha iniciat la nova edició del "Model de Parlament Europeu" (MEP), una experiència que intenta fomentar la consciència europea entre els joves i animar-los a la reflexió sobre els problemes a què s'enfronta la Unió Europea, i en els quals ells i elles poden aportar solucions esclaridores. El curs passat l'IES Politècnic ja va participar en aquest certamen que pot portar els/les joves fins a Estrasburg; nosaltres vam aconseguir que dues alumnes fossin seleccionades per a la sessió parlamentària que s'organitzà al Centre d'Investigacions Científiques de Madrid. Després d'obtenir bones puntuacions en un qüestionari sobre cultura europea, l'alumnat seleccionat per participar en la fase escolar del MEP prepara treballs que enguany han de versar sobre aquests temes: (1) El sostre de vidre (sobre violència de gènere), (2) Drets d'autor i pirateria; (3) L'escalfament global; (4) La integració dels immigrants al sistema educatiu. Si algun dels seus treballs és seleccionat, participaran en la fase autonòmica a les Corts Valencianes, d'aquí al Congrés de Diputats de Madrid i després arribarien fins al Parlament Europeu, on joves de tota Europa participaran com a delegats dels seus països per a la discussió parlamentària de cadascun dels temes a debat. Per fi els joves tenen l'oportunitat de fer sentir la seva veu amb la mateixa força que un europarlamentari. Desitgem la millor sort als nostres alumnes participants!